محلول ذوب برف و یخ ( DC-400 )

نحوه خرید
ثبت سفارش

یکی از محصولات واحد پتاس که می تواند نقش مهمی در حفاظت محیط زیست و سلامت انسان داشته باشد ، محلول ذوب برف و یخ (Anti-Icing) می باشد . این محلول دارای ترکیبات کلرید منیزیم و کلرید کلسیم بوده و جزء مواد شیمیایی می باشد که بجای نمک برای یخ زدایی و برف روبی مورد استفاده قرار می گیرند. این محلول قدرت ذوب کنندگی بیشتری از نمک داشته و در دماهای پایین تری نسبت به نمک کارایی دارند . همچنین سرعت ذوب کنندگی آن چند برابر نمک می باشد . مهمتر از این موارد خسارتی که به محیط زیست وارد می کند بسیار کمتر از نمک است ، بطوریکه از این ترکیبات بعنوان دوستداران محیط زیست یاد می کنند

طریقه استفاده

Pre-treating : در این روش محلولی از کلریدکلسیم و یا کلرید منیزیم را با نمک مخلوط کرده و قبل از بارش برف بر سطح جاده می پاشند.

Pre-wetting : در این روش محلول بصورت مستقیم بر سطح جاده پاشیده می شود

ویژگیهای محلول DC 400

آزمایشات نشان می دهد در معابری که از Anti-icing قبل از بارش برف استفاده شده است ، مواد مصرفی بعد از بارش ، برای برف روبی به ۳/۱ کاهش یافته اند . همچنین در جاده هایی که از این محلول قبل از بارش استفاده نشده است ، بعد از گذشت مدت زمانی در اثر تردد وسایل نقلیه و چسبدگی بیشتر لایه یخ به سطح جاده ، شاهد چندین برابر شدن مقدار مصرف این مواد بوده ایم . از امتیازات دیگر این محلول، وجود کلرید منیزیم در ترکیبات آن می باشد ،که باعث کاهش آسیب پذیری سیمان در مقابل خوردگی نمک و کلرید کلسیم می شود . میزان خوردگی فلزات توسط کلرید منیزیم و کلسیم نصف میزان خوردگی توسط نمک می باشد . همچنین وجود کلرید منیزیم در محلول ، برای سلامتی انسان نیز مفید است . این محصول بصورت جامد نیز قابل عرضه می باشد که در هنگام مصرف به راحتی در آب حل می شود .