جمع آوری و انتقال شورابه

ایستگاه اصلی به فاصله تقریبی ۱۳ کیلومتری از کارخانه قرار دارد و متشکل از ۸ دستگاه پمپ سانتریفوژ می باشد. وظیفه این ایستگاه بدین صورت است که شورابه انتقال داده شده از ایستگاه M1 که در حوضچه سیمانی پشت سوله ایستگاه اصلی جمع آوری شده را از طریق دو خط لوله به سمت حوضچه آرامش که در فاصله ۹ کیلومتری قرار دارد و نهایتا حوضچه های تبخیری کارخانه هدایت می کند

ایستگاه M1 در فاصله تقریبی ۱۱۵۰ متری از ایستگاه اصلی واقع شده است . این ایستگاه در قسمت نهایی محل کانال های معدن پلایا احداث شده است و وظیفه انتقال شورابه به حوضچه سیمانی ایستگاه اصلی را دارد .دومین ایستگاه از ایستگاههای لیفتینگ هم از نظر فاصله وهم از نظر تامین شورابه ایستگاه M2 می باشد که وظیفه انتقال شورابه فاز ۵ کانال های پلایا را به سمت ایستگاه M1 برعهده دارد

یکی دیگر از ایستگاه های لیفتینگ ایستگاه M3 می باشد که وظیفه انتقال شورابه فاز ۳/۱ به سمت ایستگاه M1 را برعهده دارد طول کانال فاز۳ ،۴۰۰۰ متر می باشد.

ایستگاه M4 بعد از ایستگاه M2 و قبل از ایستگاه M6 و در فاصله ۳۰۰۰ متر از ایستگاه M2 احداث شده است که قبلا وظیفه هدایت و انتقال شورابه به ایستگاه M2 را بر عهده داشته است ، ولی هم اکنون با ساخت آبشار و باز کردن مسیر کانال ، این ایستگاه جنبه توریستی و گردشگری به خود گرفته است.

ایستگاه M6 آخرین ایستگاه لیفتینگ که در دورترین مسیر از ایستگاه M1 قرار دارد و وظیفه انتقال شورابه کانال های فاز ۶ و ۷ را به سمت ایستگاه M2  بر عهده دارد.

دانلود